MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Jag vänjer mig aldrig, men jag lär mig leva med det

Publicerad 2017-09-21 14:34:25 i Allmänt,

Jag vänjer mig aldrig, men jag lär mig leva med det - idag är det 9 år sedan mamma förlorade kampen mot cancern som åt upp henne inifrån. Ovärdig sjukdom som med sitt brutala och egoistiska sätt tar det bästa vi har och gör det till något hemskt, livet. Mamma fick bara 2 månader som sjuk, hon hann aldrig fånga dagen och pricka av sin lista, hon fick bara smärtan och frustrationen. Så himla orättvist. Hennes sjukdom har fått mig att våga hoppa oftare, jag försöker att vara spontan och säga JA till allt roligt och NEJ till saker som inte är nödvändiga och inte är lustfyllda. Jag har insett att pengar underlättar men inte är allt, jag dör hellre rik på erfarenheter och fattig i plånboken än tvärtom. Det är klyschor, men en klyscha är en klyscha av en anledning. 


Men jag saknar min mamma. Jag saknar att spela kort och umgås på ett sätt som vi gjorde, jag saknar hennes skratt och råa humor och jag är arg för att hon inte fick träffa mina diamanter och se att jag inte bara är misslyckad. Mammas död har fått mig att våga göra saker som jag kanske inte skulle våga, eller som skulle vara svårare att försvara. Mamma var såklart inte perfekt men det är ingen, hon var trots det den bästa jag haft och hon har gjort mig till den jag är idag. Jag hade hellre fått den här insikten på ett annat sätt som inte involverar död, jag hade hellre umgåtts med mamma. 

Idag är jag lite lägre än normalt, men jag har lärt mig att det är helt ok. Tack mamma för insikterna du gett mig ❤️ 


Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela