MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

När allt händer på samma gång

Publicerad 2017-07-31 17:54:14 i Allmänt,

Om mindre än en månad står vi på svensk mark igen, nästan precis 2,5 år efter att vi påbörjade detta äventyr. Jag blir ledsen av tanken, det är så många jag saknar i Sverige och får lyckotårar av att jag snart har dem nära, samtidigt som jag blir ledsen på riktigt för att jag lämnar så många fina människor här. Vi kan inte vara överallt och vi har övervägt, det här är rätt beslut, Sverige är nästa äventyr och vi kommer älska det. 

I höst ska jag påbörja min kandidatuppsats, på halvfart, MammaLouise Syr ska köra igång på allvar, Walfrid ska börja i förskoleklass och Tage förskola om vi får någon plats. Just nu vet vi ingenting. 
Vi hade önskat att vi skulle få slappna av lite de sista veckorna här, men huset är ännu inte sålt och bilen är inte skickad till Sverige. Vi har smått panik samtidigt som vi försöker njuta av allt. Just nu längtar jag bara tills allt är över, men jag ser inte ljuset. 

Walfrid har som en krydda till allt stök kommit in i 6års-trotsen. Jag har sagt innan att det kan inte bli värre än 1, 2, 3, 4 och 5årstrotsen och all trots emellan, men jo, det här är en helt annan dimension. Jag sliter mitt hår och för första gången på snart 6 åt känns det lite ok att han ska börja i förskoleklass så vi får en paus ifrån varandra. Det känns hårt att erkänna, men han testar mig hela tiden och jag må vara envis, men fy sjutton. Han är en otroligt fin kille, men han vet hur han får mamman att bli galen också.  
I veckan åkte den lösa tanden äntligen ut. Vi skulle till tandläkaren i torsdags och eftersom han hade en sytråd som fastnat under tanden efter pappans geniala idé om att dra ut tanden med en tråd (never again!) Så så jag att tandläkaren kommer dra ut tanden om han inte dragit ut den innan. Onsdag kväll ägnades därför åt tandvickning. Med en pincett greppade pappan tråden och av rädsla ryckte Walfrid till, och vips så var den ute. Tanden hade redan vuxit ut bakom så idag, måndag, är gluggen nästan obefintlig och tanden nästan där den ska vara. 

Vi solar och badar, svettas och leker. Mamman lär sig virka, förbereder flytt och företag och syr upp tyger på hushållsmaskinen. Nya kjolar, toppar och shorts, vilket gör att lagret minskar och resväskan fylls på. Det händer saker även om jag är otroligt dålig på att uppdatera här! ❤

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela