MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Det är inte roligt längre

Publicerad 2017-02-25 17:50:09 i Allmänt,

Det verkar råda kris i Sverige, om man ska tro både presidenten och fox news. Sverige ställer sig frågande till faktan och jag har sett diskussioner där amerikanarna inte litar på svensken utan istället tar presidenten på orden. För ska man tro presidenten rätt är det riktigt illa, och varför skulle man ljuga om det? Källkritik är väldigt viktigt, något som hela tiden måste följas, man kan inte tro på allt man läser och därför har vi personer som styr våra länder och hjälper oss i vår vägledning. De personerna, om någon, ska vara korrekt påläst och tala sanning, naturligtvis med modifikation för att deras egna intressen ska belysas, men ändå sanning. När en president över ett av världens mäktigaste länder hittar på saker, är man naiv om man tror att lilla Sveriges motsättningar slår hårdare. Det är detta som skrämmer mig. Trump kan säga vad som helst, oavsett så kommer fler personer än hela Sveriges befolkning tro på honom, Sverige har inte en chans. 


Jag är stolt över Sverige och över dess inställningar till människor och varandra. Det jag saknar mest är just detta, att man är trygg i samhället. Jag känner mig just nu vilse här i USA och även om jag vet att påståendena är felaktiga får det konsekvenser som aldrig blir bra. Det är farligt, väldigt farligt, och vi måste börja se allvaret istället för att skratta åt det. Jag kommer nämligen på mig själv med att skratta, men det är inte roligt längre.

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela