MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Vänner, pumpor och mössor!

Publicerad 2016-10-17 05:00:26 i Allmänt,

Massor av skola, mössor i produktion till Musikhjälpen och pumpor och sällskap! Underbart intensiva dagar och det är fortfarande 30 grader ute.
Veckan har varit intensiv, mina två kurser möts nu så jag har uppgifter som ska göras och seminarium att delta i samtidigt som jag tjuvstartat Musikhjälpen på allvar nu. För 6:e (!!!!) året syr jag mössor och skänker 50kr/st till Musikhjälpen som i år har temat "Barn i krig har rätt att gå i skolan" och just nu är jag uppe i 70 beställda (snart sydda) mössor. Jag blir så lycklig av engagemanget hos alla runt mig och jag blir alltid lika berörd av att så många vill vara med och bidra! ❤
För att beställa mössa; www.facebook.com/mammalouisesyr eller via mail: [email protected] så löser vi det!

Fredag var det party hos Kaire med familj, alltid lika trevligt och sådär härligt sen hemgång med ett leende på läpparna som varar i evigheter, vilka underbara människor vi har omkring oss! Lördag morgon åkte männen och pangade pistol då Robert och Lisen ska flytta tillbaka till Sverige på onsdag och på kvällen var det brudarnas tur för härlig middag. God mat men så otroligt hårt i hjärtat att fina Lisen ska åka hem, hon betyder massor och vi kommer sakna henne och resten av familjen lite för mycket. ❤
Nu är vi nyss hemkomna från Hanna då det var amerikanska fotboll och Pontus revben på schemat.

Vi är bortskämda med all den här kärleken på plats och även alla underbara människor som tar sig hit till oss. Det betyder så mycket och speciellt nu då jag har extrem hemlängtan och bara ramlar tillbaka till tankarna om Sverige så fort jag får en stund över. Jag saknar snön, enkelheten, maten och inte minst alla vänner och familj. Det har snart gått två år sedan vi stod på svensk mark ...

Pumpkin patch där jag lyckades fånga pojkarna på bild tillsammans med sin syster ❤
Mina kärlekar ❤
En väldigt mallig och stolt man när han kom hem efter att männen varit sådär manliga som bara män kan vara i Texas 😂
Bland oreda och stök tränar Aurora på att rulla. Nästan hela vägen från rygg till mage, axeln är ett tufft parti, men snart så!
Musikhjälpen är i full gång! 50kr/mössa eller pannband skänkes. Tillsammans gör vi skillnad och ger barn i krig möjligheten att gå i skolan!

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela