MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Sentimental kan man vara senare

Publicerad 2016-12-29 22:41:24 i Allmänt,

Året är snart slut, vi har haft otroligt mycket besök och det har varit väldigt skönt. För att komma in i stämning inför julen så har Hanna sett till att vi åkt tåg till nordpolen och åkt häst och vagn igenom ett bostadsområde som tävlar om vem som kan ha flest lampor på huset. Det har druckits glögg, ätits julmat, lussats och varit riktigt bra. Av någon anledning fick jag ändå inte lust att skriva om det. Kanske för att vi skulle fira jul ensamma för första gången i våra liv, eller kanske är det för att julen påminner mig om min mamma. Alla traditioner var detta året som  bortblåsta och på grund av detta har jag funderat mer och blivit mer sentimental. Jag är inte ledsen men påverkad. Det har saknats något, även om vi har haft det helt underbart. 

Nu ska vi åka tillbaka till medeltiden. Vi ska titta på riddare i ett land som aldrig haft några och jag ska återkomma till bloggen. Jag ska bättra mig, för min skull, för det här äventyret är värt att dokumenteras och sentimental kan man vara senare!

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela