MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Missat bröllop, renovering och barnkalas

Publicerad 2015-08-31 22:03:30 i Allmänt,

Tage firades hela fredagen med att mamma fick en klippning medan Lisen vaktade barnen i lekparadiset, sedan var det såklart hennes tur. Snygga morsor gick sedan till frozen yoghurt och sjöng för Tage. Fantastiska Lisen hade med sig två ljus så han fick blåsa. 





Walfrid har haltat hela helgen så han måste ha lekt riktigt "hårt". 

Lördagen fylldes med renovering och bus. Det var en känslomässigt jobbig dag då älskade Kissfjottel och Emil gifte sig på andra sidan Atlanten. Vissa dagar vill man inte missa och just denna smärtar ordentligt. Jag grät så fort jag såg bilder på Facebook eller instagram från bröllopet och jag längtade hem till Sverige, bara över helgen eller så. Jag önskar dem all kärlek och lycka och jag misstänker att de klarade sig bra utan mig trots allt :) 

Vardagsrummet är nu färdigt och vi arbetar oss in i vårat sovrum. Det går undan och alla mattor som fanns i huset är sålda och ute vilket underlättar ordentligt! Bara listerna som saknas men se ska nålas först :) 

Söndagen bestod av intensivt morgonarbete följt av ett underbart kalas för Alvin som blev 6 år. Hela svenska mammagruppen var i stort sett på plats och vi stannade på tok för länge :) jättetrevligt!!! 




Efter detta tillbaka till huset för mer golvläggning. Nedan är vårat nya husdjur som verkar bosatt sig i väggen. 

Idag fick pappa följa med och lämna och hämta Walfrid på pre-K. Garanterat första och sista gången, han är för blödig min fina man ❤️ 



Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela