MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Vi har iaf sol

Publicerad 2015-06-28 03:35:09 i Allmänt,

Som alla antagligen redan vet får man gifta sig med vilket kön man vill i USA nu (lite väl sent ute!). Naturligtvis gillar man inte det här i Texas, men jag är så lycklig över att så många människor som älskar varandra nu kan göra det lagligt också. 

Jag har även delat en artikel om en stackars tjej som blivit våldtagen av en gris och naturligtvis blivit gravid. Väldigt sorgligt med tanke på hennes religiösa bakgrund men grisen är slaktad då den blivande mamman slipper vara hungrig, alltid något. 

Husjakten fortsätter, helt plötsligt kändes huset med heltäckningsmatta i badrummet inte rätt och just nu har vi noll hus på vill ha listan som är tillgängliga :( det känns jobbigt men vi räknar ner tills vår mäklare slutat njuta på Hawaii så det blir lite ordning och reda igen. Ett hus kommer vi ha så småningom. 

Idag har jag och Walfrid varit på bio och tittat på inside Out. OJ vilken bra film, mamman blev väldigt känslosam och snyftade flera gånger. Bion var väldigt annorlunda mot svenska biografer med mjuka stora stolar och servering av mat. Bottomless popcorn säger ju allt även om vi knappt satte i oss hälften efter vår pizza :) helt klart något vi ska göra fler gånger! 



Eftersom filmen handlade om känslorna inne i oss (bor i våra huvuden) och det är Disney pixar så blir det lätt lite blödigt. Precis när vi svängde ut från bion och stannade vid ett rödljus hette gatan inget mindre än Inge drive. (Min mamma hette Inge) detta blev lite för mycket för mamman men kändes skönt på samma gång ❤️


Jag saknar min familj i Sverige men lilla mamma lite extra eftersom hon inte finns med oss längre. Redan innan var jag så tacksam för mina pojkar och Pontus, allt blev bara så känslosamt på samma gång! Som ni förstår MÅSTE ni se filmen!

Idag fick jag även ett underbart meddelande från min fina Jompan som äntligen blivit FRU! ❤️ Jag är ego och vill vara med när alla gifter sig, det här med hemlighet är inte roligt alls för mig även om jag är så lycklig för deras skull!! 

❤️

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela