MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Fina familjen på besök

Publicerad 2014-12-30 07:18:04 i Allmänt,

En sen/tidig uppdatering av måndagen :) 
Jag har fått en beställning på en Elsa-mantel (ni som sett Frost förstår kanske hur populär denna isprinsessa är) i lila paljett-tyg. För att få den lite mjukare sydde jag dit minky som en krage, något som gick hem hos Walfrid. 

Eftersom Walfrid har en mantel sedan tidigare (han har egentligen två) pimpade jag även hans med minky i blått :) Jag började även att sy barnens nyårskläder men visar först en färdig bild när allt är klart :) 
Här är Walfrids tröja in progress :) 

Vi fick även finbesök av familjen Pousette Elophe igår. Fina Johanna vad jag kommer sakna dig! Fika, robotspelet med Walfrid och slagsmål om bilar och elände hann vi med ❤️ 

Kvällen avslutades med Avalon (igen!!) men kompisar till Peter som tittade förbi :) 

Nu fångar vi tisdagen lite för tidigt för min smak! 

❤️

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela