MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Vi slipper anmälan iaf

Publicerad 2016-03-31 20:44:26 i

Dagarna med bror och familj rullar på fint, det har shoppat på både outlet och i köpcentrum och just idag befinner vi oss i downtown där jag och barnen svalkar fötterna i lekparken medan övriga är på Kennedy museum. 


Efter att dem avslutat sin rundtur så ska vi gå till museumet som min farfars kusin har sin tallrik utställd då han var porslinsmålare under sin tid på jorden. Sedan blir det hockey för övriga och jag, barnen och de ömma fogarna åker tillbaka till huset. 

Igår när jag hämtade Walfrid från skolan passade jag på att gå in till administrationen för att plocka ut Walfrid ur skolan då vi åker till Miami på måndag. Detta var inte okej och de såg helst att vi avbokade flyg samt hotell då Walfrid faktiskt går i skolan. Han är 4 år gammal och tillåts inte att vara frånvarande utan giltiga skäl, som skulle kunna vara någon form av sjukdom. Jag sa att det gått bra innan och att de inte informerat oss om detta och då visade rektorns assistent lite vänlighet och sa att han inte kommer att anmäla detta till USAs motsvarighet till Soc och att de inte skulle kräva någon böter. Väldigt generöst och väldigt olikt Sverige, jag slutar aldrig att förvånas. Vi kommer åka till Miami och vi kommer njuta av sol och bad :) 

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela