MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Mamma, jag vill åka Sverige

Publicerad 2016-01-31 18:54:02 i

Inte nog med att vi snorar och hostar, mitt i allt elände säger Walfrid: "Mamma, jag vill åka Sverige. Kom nu åker vi!". Han började tjata i torsdags men trots underbart väder med sol och 25 grader, sådär lagom ni vet, vill pojken hem till slask och mörker. Det gör så ont i hjärtat när han efter ett år i Dallas ändå längtar efter Sverige och alla kompisar, familj och annat löst folk. Att han aldrig glömmer något och är väldigt kärleksfull visste vi men efter ett år tror man ändå att han skulle anpassat sig och se allt roligt här. Missförstå mig inte, han ÄLSKAR Dallas och allt vad det innebär men helst vill han flytta allt till Sverige och återgå till vardagen. Hemkär är inte fel, men redan som 4 år, hur ska det här gå?!?! 

Pontus jobbar som en galning och är i skrivande stund just på jobbet medan vi solar oss på baksidan. Tidigare idag har vi dödat herr och fru jättespindel (everything is big in Texas) i spadelen på poolen som igår även fixades för säsongen. Man kan aldrig vara ute i för god tid ;) Bubblor dödar spindlar och gör även rent spadelen - win win :) 


I fredags var jag och klippte mig, jag lämnade Tage hos Hanna då Walfrid tydligen skulle följa med. I två timmar klippte människan mig, någon centimeter och inte speciellt avancerat, bara att föna min lilla kalufs tog henne 40 minuter. Stackars Walfrid vägrade sitta så han stod upp hela tiden, jag vet inte om jag blev speciellt snygg heller :) Efter det var det härlig tacokväll hos Hanna som är sådär underbart det bara kan bli! 

igår cyklade vi och städade ute då man måste passa på när det är så fint. På kvällen hade vi finfrämmande av herr och fru Hiort och vi åt hemgjord blåbärssemla med vaniljkräm vilket var väldigt gott! 



Trots underbara dagar kommer Walfrid och säger att han vill åka till Sverige. Älskade pojk, njut av nuet, Sverige står kvar om 1,5 år!! 

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela