MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Ballonger i massor

Publicerad 2016-09-28 04:47:34 i Allmänt,

I helgen var vi på ballongfestival, något som kändes som en sån där sak som vi bara kommer gå på här i usa. På kommando blåstes nämligen ett 20-tal luftballonger upp i alla möjliga färger för att sedan snabbt tömmas på luft igen eftersom det började åska och blixtra. Tanken var, om det inte blåst så mycket, att alla ballonger skulle flyga iväg vilket antagligen hade varit sjukt mäktigt, bara ha alla uppblåsta samtidigt på fältet var nämligen det.
All fritid har sedan ägnats åt mina böcker, söndagen åt höstens första tenta och måndagen åt en caseuppgift varvat med påläsning inför ett prov jag ska ta tag i snart. Pluggande går faktiskt bra, mycket tack vare att Aurora sover så länge de dagar jag lämnat Walfrid i skolan vid 9.00, ibland så bra att hon transporteras vidare till hämtningen helt orörd klockan 14.00. De gångerna har jag dock fått ammat i skolan eftersom ungen är vrålhungrig, men hon låter sin mamma plugga och umgås med Tage lite extra vilket känns väldigt bra. Tage är lite kärare i sin mamma än vanligt just nu men han har inga aggressioner mot Aurora vilket är bra.

Mellan varven går jag upp till mitt syrum och bara är, det är så otroligt stimulerande och får mig att rensa tankarna helt, utan mina symaskiner hade jag nog blivit tokig för länge sedan.

Lisa med familj har nu flyttat hem till Sverige och jag kan faktiskt inte låta bli att vara lite avis. Vi har besök på ingång vilket brukar få mig på bättre tankar. Julen närmar sig med stormsteg och kanske är det för att vi i år verkar bli ensamma som hemlängtan tränger sig på. Jag ska ge mig ut på jakt efter jultyger så barnen blir fina till jul i alla fall! Idag är det nästan på dagen 2 år sedan vi sa hejdå till Uppsala och hej till Borlänge innan äventyret började, och två år utan min vardag är ganska lång tid. Jag saknar Friskis och Svettis och allt vad det innebär, jag saknar alla vänner och tryggheten.

Igår var det första debatten mellan Hillary och Trump, jag blir mörkrädd! Trump fick mig att skratta många gånger (åt honom, inte med) även om jag ändå tror att han kommer gå segrande ur det här. Hans väljare röstar, medan Hillarys kanske låter bli. Ett spännade val med intressanta konsekvenser, kanske är det bara för oss att packa väskan direkt, kanske blir det mot förmodan något bra av det här.

Luftballonger i massor
Endast mamman är lycklig av att vara med på bild
Vår extended family här i Dallas - Hanna och gänget ❤
Popcornpåse i babysize
Stolt över popcornpåsen (vi tar stora mamma, så kan vi dela). dock sockrade så inte poppis hos Tage.
Nya tyghögen som kom i måndags!
En klänning med de fina ekologiska dalahästarna som jag aldrig tröttnar på!
En nalledress till Aurora
Tandborstning när den är som bäst

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela