MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Nässpray i örat och indiskt medium

Publicerad 2015-07-28 01:43:59 i Allmänt,

Fullt upp - minst sagt! Min syster kommer imorgon (!!äntligen!!) och innan dess har jag bestämt att alla beställningar (MammaLouise syr) ska vara färdiga så att fullt fokus kan ligga på Majsan. Hon ska även agera leverantör vilket hon kanske ångrar när hon kommer hit! 
I helgen, mitt i hysterin, hade jag väldigt ont i mitt öra, nämnde detta för min kära svägerska som sa "nässpray i örat". Jag åkte till närmaste apotek och köpte nässpray (utbudet inte lika stort här så fick nöja mig med allergimedicin). Ett sprut i örat dagligen sedan dess och redan första dagen blev jag bättre!! Känns skönt att slippa antibiotika då jag inte gjort annat än gå på det sedan vi kom hit! Hurra för Nina och nässpray i örat!! 

Som sagt, jag har sytt massor, mycket i "mina" egna tyger som härligt folk hjälpt mig designa! 
Pontus bilar: 



Mina kurbits: 

De dansande djuren som Jonas Anderson gjort tog slut vilket bara det visar vilken succé det var!! Har inte knappat klart dem ännu så bild kommer sen. 

Dalahästarna Ula gjort älskar jag! Kläderna blir så söta i det och jag längtar tills jag kan visa er resultatet, behöver knappas dem med :) 

Idag blev det trots hysteri lite poolhäng med Nicky och Trinity. Alltid lika trevligt! Ikväll firade vi pappans sena hemgång (är kvar fortfarande på jobbet) med indiskt! Jag sa "suprise me" lite nonchalant och han frågade om jag gillar spicy, jag sa att medium går bra då jag märkt att mild här är vad vi säger är medium i Sverige. Han lovade ATG det var ok men skickade med en gigantiskt portion med yoghurt ifall att. Tårarna sprutade, magen brände ) vad gör det då inte på vägen ut?!?) och jag har tagit en omeprazol för att lugna ner den igen. Mild på indiskt hädanefter 😂
Just nu tröttar jag ut barnen med LEGO, väldigt underhållande att titta på när Walfrid stoppar LEGO i brorsans blöja: 


Tage har varit otroligt duktig sista veckan och kissar väldigt mycket på toaletten eller pottan. Jag har som ni förstår inte varit så trendig och använt tygblöjor och potträning tidigt även om jag förstår vitsen. Vi är trots detta väldigt glada över att vår snart tvååring vill kissa på toaletten helt på eget bevåg! 

I helgen var vi även hembjudna på spelkväll och engelsk middag hos Nicky och JM. Väldigt gott och väldigt trevligt! 

Om två veckor är vi husägare på riktigt, känns som en evighet, vi vill flytta nu!! 
Byrån jag köpte förra veckan har fått ny färg men inga knoppar ännu, återkommer med bild när den är klar :) 

❤️

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela