MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Ensamma igen

Publicerad 2016-02-25 17:30:45 i Allmänt,

Igår lämnades svenskarna på flygplatsen efter 5 intensiva dagar med massor av god mat och äventyr. VI har byggt dinosaurier och testat hjärnan på ett klassiskt amerikanskt museum (Perot), tagit selfie vid JFK-krysset och shoppat. Att vi förätit oss på all god mat och alla godsaker behöver jag kanske inte nämna? Att min Hanna som bor här även känner mina gäster gjorde onsdagslunchen ännu trevligare! 
Vi har haft det otroligt trevligt och vi välkomnar svenskarna tillbaka till Dallas så fort som möjligt. 
 
Nästa gång vi åker till flygplatsen kommer jag nog inte kunna hålla tårarna tillbaka. Efter mer än ett år ska jag få krama min bror, hans fina Nina och barnen! Walfrid har tjatat sedan vi lämnade dem på Arlanda för drygt ett år sedan, vi pratar om dem varje dag och nu är det bara en månad kvar. VI LÄNGTAR!! (Detta innebär också att leverans av MammaLouise Syr kan fixas till mitten på april, två nya dalahästtyger finns bland annat. Ni hittar mina tyger och det jag syr här.)
 
De där 175% plugg jag har påbörjat börjar bli intensiva nu, nu kommer nämligen kurserna ikapp varandra lite så jag har en hel del att sätta mig in i. Tur är ändå att kurserna på något sätt är länkade och jag kan ta med mig erfarenheter och kunskap emellan dem. Snart är jag smartast i världen, eller nått!
 
Solen är här igen och nu börjar jag tro att den där riktiga vintern är över och det är dags att förbereda sig för första doppet i poolen =)
 

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela