MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Egen leverpastej dagen till ära

Publicerad 2016-05-30 04:01:01 i

Idag var det morsdag i Sverige och eftersom jag inte fick någon fotfil på mothers day så blev pappan tvungen  (utan någon påtryckning från mamman) att åka till Kroger (typ ICA) innan frukost. Där inhandlades en enkel fotfil för 4 dollar så ribban är hög inför kommande farsdag. jag tycker såklart att man ska hylla mammor och pappor året om och egentligen bryr jag mig inte alls om dessa tillställningar så för att låta bli att ligga på sofflocket  (eller undvika min sista tenta?!?!) bakade jag bröd och fick tummen ur och gjorde leverpastej! Leverpastej som mamma gjorde den och bröd som hon skulle kunna ha bakat på självaste morsdag måste ju vara hyllning nog till min egen mamma. Jag har tydligen förvandlats till henne. 


Med frysen full av leverpastej unnade vi oss en filmkväll med Ronja medan det åskade utanför. Till pappans försvar så har han äntligen fått tummen ur och nästan byggt klart min odlingslåda, imorgon ska vi handla tomater och paprika som färdiga plantor och annat smått och gott, odla från grund får vi göra till hösten och nästa år. 

På tur står kojasängsbygge av en ärvd, nästan hel spjälsäng som pojkarna kan sova i inne hos oss när bebis tar upp hela sängen (trots spjälsäng). Jag är naiv om jag tror att bebisen kommer sova i egen säng när de andra två inte gjort det, jag ammar liggandes och somnar om, vaknar lagom tills det är dags igen. 

Sprayfärg i grått är inhandlat till frukostbordet och stolarna som vi har i köket, om jag är duktig med tentan imorn kanske jag hinner börja med det. 

Jag har pluggat lite, har bara 3 sidor kvar att skriva ... snart sommarlov för både mig och Walfrid! Då blir det sovmorgon, poolhäng och mys enda tills bebis kommer och det läggs till bebismys i ekvationen, knappt 6 veckor kvar tills det är igångsättning! Sammandragningarna har kört igång på allvar och mina höfter är inte att leka med. Det är bara en tidsfråga innan jag glider runt i permobilerna som lockar i entrén till alla affärer. Jag vågar bara inte slå mig ner, inte för att jag inte skulle få, jag är garanterat handikappad nog, men för min egen förnedring. jag som är stark och klarar allt ska väl för tusan kunna ta mig igenom en affär utan att rulla fram?! En vacker dag kanske det dyker upp en bild eller film på eländet. 


Helgen har bestått av poolkalas hos Engla med familj då deras Crosby fyllde 5. För mycket tårta och väldigt varmt kan göra alla lyckliga, väldigt trevligt!! 

Eftersom jag har mycket i skolan behöver jag också mer avslappning vid mina symaskiner. Pojkarna fick äntligen nya shorts och spelrelaterade T-shirtar som de är väldigt nöjda med. Solhattar är nästan för varmt nu, men bättre sent än aldrig va?! 




Nästa leverans till Sverige blir i slutet på juli, mitten på augusti och mitten på september. jag kommer dock få bebis innan detta så vill man hinna med juli-leveransen önskar jag ha din beställning runt midsommar. Tyger och saker jag syr hittar ni på www.facebook.com/mammalouisesyr och inspiration på instagram: MammaLouiseSyr

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela