MammaLouise i Dallas

Mamma till Walfrid, Tage och Aurora, fru till Pontus. Följ vårat äventyr i Dallas med allt vad det innebär. Hobbysömmerska under namnet MammaLouise syr. Hälsoutvecklare och studerar till en kandidat inom beteendevetenskap på distans

Super Bowl och billig tankning

Publicerad 2016-02-09 02:49:10 i

Igår (söndag) var det dags för årliga Super Bowl. Pontus som är gammal och erfaren i gemet och kommit tvåa i SM på amerikansk fotboll för 12 (!!!!) år sedan var såklart exalterad. Jag har inte sett en riktig match någon gång, endast Gefle Red Devils när de rullade runt i leran. 
Vi åkte hem till Hanna där vi körde knytis med mammagruppen med massor av god mat och underbart sällskap. 
Matchen var intressant att se, pantrar mot hästar där hästarna vann, var egentligen höjdpunkten men jag tittade nog lite mer på TVn i mellanakten med Beyonce, Coldplay och Bruno Mars. Inledningen med Lady Gaga sjungandes nationalsången var inte så illa den heller. 



Rankningen på vägen hem var även den en succé för plånboken. 73 liter för 165kr vilket man nästan tror är ett skämt. Miljötänket finns tyvärr inte här, kommunalt går det inte att transportera sig och avstånden man kör är extrema, jag kan köra 40 minuter enkel resa för en playdate på 1,5h. Mer tid i bilen ibland och såklart syns det på bensinåtgången. Jag var naiv och trodde att promenera till affären eller till lekparken skulle gå, vi har en lekpark man kan gå till, med lite osäkra vägar då trottoaren försvinner mellan varven, men oftast tar man bilen till större lekplatser. Det är så olikt Sverige och Uppsala som vi är vana att ta oss runt gåendes, cyklandes eller buss om vi absolut inte behöver ta bilen. Tyvärr är städerna här uppbyggda efter bilvägar, och såhär efter snart ett år i Dallas har man vant sig. Varje gång svenskar kommer på besök får man dock förklara hur det ser ut och att det tyvärr inte bara är att köra på som vanligt alla gånger. Sverige är duktiga när det gäller att värna om miljön, men så länge stora USA inte anstränger sig mer, vet jag inte hur det ska sluta. 


Eftersom vi aldrig verkar bli friska så somnade Tage idag efter lunch och sov på tok för länge. Det resulterade i detta härliga mys där han själv bäddat ner sig i soffan. Febern är borta sedan länge men båda killarna har en hemsk hosta på natten. 


Helgen har även bestått av hemgjord, svensk pizza som blev otroligt god och pluggande för både mig och pappan. Trots mitt extrema felsteg och min sinnesförvirring där jag efter nyår beställde böcker till en helt annat kurs än jag skulle läsa  (vet inte ens var jag fått listan ifrån) har jag lyckats göra mina uppgifter medan jag väntar på den rätta litterturen. Jag kommer få läsa dag ut och dag in när böckerna väl kommer men jag hoppas att det ska gå bra i alla fall. 

Igår kände jag även den riktiga, första sparken i magen, eller kullerbytta. Tidigare har det varit mer fladder men här var det så tydligt. Jag längtar tills det känns utanpå magen så barnen får känna (och pappan såklart). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela